Leke Tedavisi - Dr Gülfer İNCİ - İstanbul

Zamanla güneşe maruz kalma, belirli ilaçlar ( çeşitli ilaçlar ve hormonlar), tek başına genetik durumlar, yüze uygulanan kimyasallar veya makyaj malzemeleri, kahverengi lekelerin veya güneş lekelerinin oluşmasına neden olur. Genel olarak kahverengi lekeler yüksek miktarda pigment hücresinin bulunmasının bir sonucudur.  Hormonsal değişiklikler veya mor ötesi ışığa maruz kalındığında, lekeler koyulaşır.

Konjenital nevüs olarak bilinen benler, benekler, çiller, melazma ve koyu renk doğum lekeleri derideki pigment değişiminin en yaygın örnekleridir.

Leke tedavilerinden birisi lazer ile gerçekleştirilen tedavidir. Lazer ile yapılan tedavide NdYag, Alexandrite ve IPL gibi dalga boyları kullanılır.

Bunun dışında glikolik asit glutatyon Cvitamini içeren özel mezoterapi kokteylleriyle ve enzimatik peeling ile hidrokinonlu özel karışım kremler (Clingman formülü) ile leke tedavileri yapılabilir.

Leke Tedavisi ile İlgili Merak Edilenler

Leke nedir?

Lekeler ciltte düz, kahverengi, siyah olarak bulunurlar. Genellikle cildin güneşe maruz kalan bölgelerinde karşımıza çıkar.

Leke oluşmasının sebepleri nelerdir?

Ciltte leke oluşmasının asıl nedeni melanositlerin fazla bir şekilde melanin salgılamasıdır. Melaninin fazla salgılanmasının başlıca nedenleri ise güneş ışınlarına maruz kalmak, hormonsal dengenin bozulması, ilaçlar, kimyasallar, konjenital hastalıklar vb. şeklindedir.

Kimlerde leke oluşma oranı daha yüksektir?

Lekeler herhangi bir kişide oluşabileceği gibi bazı kişilerde ihtimal daha yüksektir. Özellikle 40 yaşın üstünde olanlarda, hassas ve açık tenli olanlarda, çok fazla güneşe maruz kalan ve bronzlaşan kişilerde karşımıza çıkar.

Lekelerin zararları veya riskleri nelerdir?

Acı, kaşıntı vb. durumlar yada günlük hayatı etkileyen bir etkisi yoktur. Lekeleri olan kişiler daha çok estetik nedenlerle tedavi olmayı seçerler. Yalnızca uzun süredir var olan güneş lekeleri bir süre sonra tümöre dönüşmesi söz konusu olabilir. Bazı güneş lekeleri ise sonradan Melanom denilen kanserlere dönüşebilir.

Lekeler nasıl teşhis edilir?

Doktorunuz lekenizin karakterini kolayca teşhis edecektir. Bu amaçla çeşitli ışıklar ve Dermatoskop denilen bir teşhis aracı kullanabilir. Gerekirse biopsi yapabilir.

Tedavi ile lekelerden kurtulmak zor mudur?

Sık görülen lekelerin çoğu genellikle yüzeysel lekelerdir. Profesyonel tedaviler uygulanırsa zorlayıcı gibi görünen lekeler tedavi edilebilir.

Bunun dışında glikolik asit glutatyon C vitamini içeren kokteyl mezoterapi ürünleri ve enzimatik peeling ile hidrokinonlu özel karışım kremler (Clingman formülü) ile leke tedavileri yapılabilir.

Daha Fazla Bilgi Alın.

Leke Tedavisi ile ilgili bilgi almak için (0212) 660 5662 veya (+90) 545 412 4345 numaralarımızdan bize ulaşabilirsiniz.