Botulinum Toksin ile Migren Tedavisi - Dr Gülfer İNCİ - İstanbul

Migren tedavisinde asıl amaç, kişinin migren ataklarının sıklığını azaltmak, atak sırasındaki şikayetleri en aza indirmek ve ağrı şikayetlerini kısa sürede durdurmaktır. Yaşam kalitesini arttırmaya yönelik planlanan tedavide kişiye özel bir tedavi planı uygulanmalıdır. Bu nedenle kişinin yaşı, cinsiyeti, kilosu, yaşam alışkanlıkları, beslenme alışkanlıkları göz önünde bulundurmak gerekmektedir. Tedavide yaşam alışkanlıklarının uygun şekilde düzenlenmesi de başarı oranını arttıran faktörlerdendir.

Botulinum Toksin ile Migren Tedavisi Etkili Bir Yöntem mi?

Migren botulinum toksini ile kişinin migren ataklarının önemli ölçüde azaltılabildiği, atak sıklığı ve ağrı şiddetinde olumlu etki gösterdiği gözlemlenmiştir. Migren nedeniyle uyku düzeni bozulan migren hastalarının migren botulinum toksini sonrasında uyku düzenlerinin de iyileştiği tespit edilmiştir. Ancak migren botulinum toksin uygulamasının ne kadar etkili olacağı hastalığın niteliğine, ne kadar kası ilgilendirdiği ve bu kasların arasındaki etkileşimlerin ne kadar olduğu gibi etkenlere bağlı değişkenlik göstermektedir. Bu konuda öncesinde yapılan muayene migren tedavisinde izlenecek yol ile ilgili belirleyici olmaktadır.

Depressing doleful woman with hair knot, blue exhausted eyes touching her head having discontented expression being tired after work. Dull female having headache after sleepless night. Feeling concept

Botulinum Toksin Nedir?

Bir bakterinin salgıladığı güçlü bir zehirden elde edilen bir maddedir. Sinirlerden gelen uyarıların kaslara geçmesini ve kasların kasılmasını engeller.

Migren Botulinum Toksin Uygulaması Nasıl Yapılır?

İlk olarak hasalığın niteliği ve şiddetine bağlı olarak hangi kasların ne oranda gevşetilmesi gerektiği tespit edilmektedir. Tespite göre gereken dozlarda belirlenen bu kaslara botulinum toksini insülin iğnesi ile enjekte edilir.

Migren Botulinum Toksini Etki Süresi ve Uygulama Sıklığı

Botulinum toksininin etkisi ilacın enjeksiyondan birkaç gün sonra başlar. Etki süresi kişiden kişiye değişkenlik göstermektedir. Kişinin kasını kullanımına bağlı olarak 3-6 ay etki gösterebilmektedir. Bu süre sonunda kaslar sinirinden gelen uyarıları yeniden almaya başlar. Kas yavaş yavaş eski gücüne kavuşur. Bu sebeple etkinin devamı için botulinum toksini uygulamasının 3-6 ayda bir tekrar yapılması gerekebilir. Uygulama sayısı arttıkça uygulamalar arası süre genelde açılmaktadır.

Botulismus toksini tedavisi kişiye özgü olmalıdır. Enjeksiyonun uygulama noktalarının ve dozunun kişinin cinsiyetine ve kasının kasılma gücüne göre ayarlanması gerekmektedir.

Migren Botulinum Toksini enjeksiyonunun yan etkileri ve uygulama ile ilgili uyarılar

En sık görülen yan etkiler; enjekte edilen kaslarda ve bu kaslara komşu diğer bazı kaslarda ortaya çıkan güçsüzlük ve buna bağlı geçici fonksiyon kayıplarıdır. Ayrıca, enjekte edilen kasa bağlı olarak, yutma güçlüğü, kafanın öne düşmesi, göz kapağında ve kaşlarda düşme, çift görme, alerjik reaksiyonlar, el ve kol becerilerinin azalması gibi yan etkiler de görülebilmektedir.

Bunun dışında, enjeksiyon yerinde birkaç gün süren ağrılar da görülebilmektedir. Botulinum Toksinin kalıcı bir yan etkisi bulunmamaktadır.

• Uygulamaya gelirken dinlenmiş olarak gelinmelidir.
  • Uygulama öncesinde alkollü içecekler tüketilmemelidir.
  • En az üç gün öncesinden gingobiloba, kan sulandırıcı ilaçlar, aspirin ve non-steroid antiinflamatuar (romatizmal) ilaçların kesilmesi gerekmektedir.
  • Uygulama sonrasında kişinin kas gevşetici ve antibiyotik kullanması gerekiyorsa doktora danışması gerekmektedir.
  • Hamilelikten kaçınmalı, etkili bir gebelik önleme yöntemi kullanılmalıdır.
  • Emzirmekten kaçınılmalıdır.

Migren Botulinum toksin enjeksiyonunun hastalığınızı “kökten” tedavi edici bir özelliği yoktur; sadece hastalığınızın sebep olduğu şikayetlerinizi geçici bir süre için (enjeksiyonlara devam edildiği sürece) düzeltir veya azaltır.

Daha Fazla Bilgi Alın

Migren Tedavisi ile ilgili bilgi almak için (0212) 660 5662 veya (+90) 545 412 4345 numaralarımızdan bize ulaşabilirsiniz.